Hoe mijn goede voornemens van 2016 zijn gegaan

Heyheyhey!

Weten jullie nog dat we onze doelen voor het jaar 2016 hebben gedeeld met jullie op dit blog? Voor mijn gevoel is dat nog niet eens zo heel lang geleden gebeurt. Toch is het al bijna 365 dagen geleden (dat is 8760 uur of maar liefst 525600 seconden geleden:D).

dscn1215Ik had dus een aantal dingen opgeschreven die ik dit jaar wilde bereiken. Vandaag zal ik ze allemaal langs gaan om te kijken of het is gelukt en wat ik kan doen om volgend jaar nog een beter lijstje neer te zetten (ja ik ga nog aan voornemens doen, people!)

1. Huiswerk beter doen

Meteen al zo’n lekkere cliché maar goed, die horen er ook bij. Of dit is gelukt dit jaar? Ik ben gewoon over gegaan naar het volgende jaar dus in dat opzicht is het gelukt. Toch vind ik het een beetje ‘mislukt’. Tussen aanhalingen tekens want dat is niet helemaal het goede woord. School heeft mij het afgelopen haar heel veel druk gegeven. Ik had weinig vrije tijd en ik heb veel tijd in schoolwerk gestoken, ik vond het verschrikkelijk. Het was best een pittig jaar. Dat lag niet alleen aan het ‘huiswerk goed maken’ maar ook aan andere dingen. Daarom weet ik niet zo goed of dit goed gegaan is of is mislukt. Allebei niet denk ik. Wat ik wel weet dat ik volgend jaar wat dingen anders wil doen. :)

 

2. Meer kringlopen bezoeken

Ik heb afgelopen jaar regelmatig een kringloop bezocht. Sommige periodes meer als de andere. Ik zou graag nog wat nieuwe kringlopen willen ontdekken. Zo zit ik niet altijd vast aan de zelfde. Dat wordt misschien wel een doel van dit jaar! Ik ben best tevreden hoe dit doel is verlopen. Toch zou ik volgend jaar nog wel wat meer bezoekjes aan kringlopen willen inplannen:)

 

3. Actiever zijn op instagram en blog

Op mijn persoonlijke instagram is dat helemaal goed gegaan, op het instagram van that style book iets minder, vooral de laatste maanden. Dat geldt ook voor ons blog. Ik zou heel graag wat actiever hier willen zijn want dit is echt iets wat ik leuk vind. Helaas heb ik weinig tijd gehad. De eerste maanden van volgend jaar zal dit ook niet heel erg gaan veranderen ben ik bang. Ik zit in mijn examen jaar, net zoals Coco, en school vraagt veel tijd van ons. Maar als er tijd is ga ik die zeker hier aan besteden! Daarnaast heb ik een lekkere lange zomervakantie in het vooruitzicht dus dat is een fijn doel, toch?

 

4. Verdiepen in fotografie, beter worden en meer foto’s maken

Dat verdiepen is nog een dingetje (ik heb me nog niet heel erg in fotografie verdiept) maar ik heb wel veel dingen geleerd. Niet dat ik ineens een pro ben maar ik merk dat ik veel meer dingen snap van fotografie. Ik durf zelfs te zeggen dat ik beter ben geworden. Het is leuk om te zien hoe ik fotografeerde vorig jaar. Ik zie best wat verschil, bij de foto’s hierboven zie je dat wel goed. De linker is van zomervakantie dit jaar (2016) en de rechter van vorig jaar (2015). Daarnaast heb ik ook heel veel gefotografeerd. Vooral in de zomervakantie periode en in Rome. Dat is dus helemaal goed gekomen!

 

5. Sporten

*lacht zichzelf nu uit* Wat is dit een complete fail. Ik zit niet op een sport, ik heb er ook niet op gezeten dit jaar (als je een uur heen en uur terug fietsen naar school elke dag even niet mee telt) en ik heb ook niet in mijn vrije tijd workouts gedaan (applaus voor mij). Dat ik het niet wil is niet het probleem, de tijd is meer het probleem. Dat heb ik vrijwel niet (tijd is wel een dingetje bij mij) Maar al had ik tijd, had ik genoeg andere dingen om het aan te besteden. Sporten is dus niet gelukt..

 

6. Gezonder eten

Ik hoef niet te klagen over deze. Naast mijn vreetbuien in de toetsweken (en daar omheen, hihihi) heb ik niet extreem ongezond gegeten. Oke, komend jaar kan ik wel wat beter eten maar ik ben best tevreden over dit jaar:)

 

7. Een baantje zoeken

CHECK CHECK CHECK. Yes, deze is helemaal geslaagt!! Ik heb sinds maart (of was het februari?) een baantje bij de supermarkt! Ik heb het daar vet naar mijn zin en ben super blij dat ik nu een bijbaantje heb.

 

8. Geld sparen

Eerlijk gezegt vind ik deze een beetje vaag van mezelf. Omdat ik een baantje heb had ik dus wat meer geld om te sparen maar ik heb niet echt voor iets specifieks gespaart. Er staan wel wat dingen op een lijst waarvoor ik wil sparen (zie: rijbewijs, platenspeler, 2e gaatje, studie…..) maar ik heb niet echt heel erg bewust voor die dingen gespaart. Ik heb af en toe wat op mijn spaarrekening gezet, dat was het:)

 

dscn6794-kopie9. Mijn creativiteit meer gebruiken

Uuuhm ja, nog zo’n vage. Hoe kan je nou zeggen of dit nou goed of fout is gegaan? Ik heb geen idee. Ik ben dit jaar wel veel creatief bezig geweest en heb ook geprobeerd mijn creativiteit steeds meer en beter te ontwikkelen. Ik denk dat dit doel eerder is geslaagd dan fout is gegaan. De foto hier boven is een beetje een uitprobeersel van allemaal foto’s over elkaar heen plakken:)

 

10. Vroeger naar bed gegaan

Als laatste weer zo’n cliché. En deze is niet echt geslaagd (ook cliché). Kort gezegt komt dit door een soort cirkel patroon waar ik in zit: vroeg opstaan (niet mijn ding), verslapen en telaat zijn voor school, thuis komen en geen zin in huiswerk, huiswerk een soort van maken (geen motivatie en concentratie vinden), eten & huiswerk maken tot ’s avonds (wat niet echt een succes is geworden) en telaat slapen. Dat elke dag opnieuw. Hier gaat wat aan gebeuren volgend jaar..

 

Dat was het dan, mijn lijstje van vorig jaar. Wat mij betreft kan er nog veel veranderen voor dit jaar en mag het ook wel wat leuker. Ik deel binnenkort mijn lijst voor 2017!!

Doe jij aan goede voornemens en wat staat er dit jaar op jou lijstje?

XOXO Jill<3

3 gedachtes over “Hoe mijn goede voornemens van 2016 zijn gegaan

  1. Ik vind dat je best goed gedaan hebt!(ik heb ook voornemens om beter mijn best te doen voor school, terwijl ik nu dus eigenlijk geschiedenis zal moeten leren😅) ben benieuwd naar je voornemens voor 2017:)

    Like

  2. Pingback: Doelen voor 2017 |

Geef een reactie

