Blauwe taart

 

DSC_1375.jpgDag lieve lezers en lezeressen, ik ben weer terug van weggeweest. Om het goed te maken deel ik vandaag wel een heel leuk blogje. Pas geleden bakte ik een taart en gaf er helemaal mijn eigen draai aan. Benieuwd?

Voor deze taart gebruikte ik het recept van Betty Crocker, het recept vind je hier. Het recept is een variatie op de wel bekende red velvet cake. In plaats van dat het rood is maken ze het hier blauw. In het recept gebruiken ze een hele mooie diep blauw. Zelf ben ik alle kook en bak winkels afgegaan maar heb ik die kleur niet kunnen vinden. In de jumbo heb ik uiteindelijk een licht blauw gekocht, net wat anders maar het effect blijft leuk.

DSC_1378.jpg

In het oorspronkelijke recept nemen ze als vulling ook botercréme. Zelf vond ik dat wat veel en besloot ik er om bakkersroom en jam aan de binnenkant te doen.

DSC_1391.jpg

Om het af te decoreren en toch in de blauwsfeer te blijven heb ik allemaal blauwe bessen op satéprikkers geregen en die met verschillende hoogte op de taart gedaan. Omdat het om een verjaardag van een 10-jarige ging heb ik ook aardbei in de vorm van een 10 erop gemaakt.

DSC_1389.jpg

Ik ben zelf heel blij met hoe het is uitgepakt en daarom hoop ik met dit blogje ook jullie te inspireren!

Zouden jullie snel deze taart maken?

Liefs Coco

3 gedachtes over “Blauwe taart

Geef een reactie

