Recept: pasta pesto

DSC_9328

Hello what’s up,

Je hebt haast want je moet snel een lekker recept neer zetten. Dit pasta pesto recept is je redding. Super snel en super lekker. Als je nu ook al benieuwd bent voor dit recept lees dan gauw mee!

Allereerst mijn excuses dat ik weinig heb gepost. Ook ik had vakantie en een hele lange periode geen internet. Ik heb erg van mijn vakantie genoten en ga waarschijnlijk nog wat leuke en mooie foto’s uploaden. Dit recept doet me weer helemaal denken aan mijn zomer en hopelijk krijgen jullie dat gevoel ook als jullie dit eten!

Need:

  • 500 gram rucola sla
  • 300 gram veld sla
  • 1 emmertje tomaatjes
  • 1 grote mok pasta
  • 1 potje kant en klare pesto
  • 1 komkommer

Dressing:

  • gedroogde Basilicum
  • olijfolie
  • peper
  • zout
  • oregano

Om te beginnen kook je water. Pak een diepe pan en voeg daar je pasta in toe, voeg kokend water toe tot de pasta helemaal onder water is en kook de pasta gaar.

Snij de tomaatjes in tweeën en de komkommer in stukjes. Als de pasta klaar is giet je deze af en laat je de pasta afkoelen.

Pak een schaal en voeg daar de komkommer, tomaatjes en de pasta toe. Roer hier de pesto doorheen.

Voor de dressing pak ik een klein flesje. Die vul ik tot 2/3 met olijfolie. Vervolgens strooi je er een beetje Oregano/ Basilicum doorheen (vers is ook lekker maar dat had ik toen niet in huis). Voeg naar smaak nog peper en zout toe.

Vlak  voor serveren roer je de sla er doorheen. Zorg dat de pasta volledig is afgekoeld anders dan slinkt de rucola en dat is niet er smakelijk.

 

Gaan jullie dit maken?

Tot snel liefs Coco

2 gedachtes over “Recept: pasta pesto

Geef een reactie

