Het geniaalste recept ooit

DSC_6926bewerkt

Ik was afgelopen weekend een beetje aan het experimenteren met eten. Toen heb ik iets uitgevonden waar ik erg enthousiast van werd en ik hoop jullie zo ook. Het is echt super simpel en super lekker!

Ik heb er eigenlijk nog geen naam of iets voor bedacht maar het is een kruising tussen een gebakken ei en een pannenkoek. Het is te ei achtig om het een pannenkoek te noemen maar te pannenkoek achtig om het een ei te noemen -logica-. Door deze kruising kan het met super veel dingen beleggen. Denk aan banaan met blauwe bessen of juist hartig met huttenkase met tomaatjes en sla! Vervolgens vouw je het in een soort wrap en je lunch of ontbijt is klaar! Goed, hier volgt het recept:

voor 1 persoon: 1 ei, 3 eetlepels bloem (Ik gebruik patentbloem het maakt niet veel uit welk soort bloem als het maar GEEN zelfrijzend bakmeel is.) en nog ongeveer 95 ml melk. Dit hoef je niet precies te gaan afmeten eigenlijk is het gewoon een flinke scheut.

Voeg alle ingrediënten bijeen en mix het goed. Vervolgens verwarm je in een pan wat kokosvet of olie. Voeg je ‘beslag’ toe en zet je een deksel op de pan zodat het sneller klaar is. Als de onderkant bruin is dan keer je hem om en laat je de andere kant nog even bruin bakken.

DSC_6915

Nu is het alweer klaar je kan er op doen wat je wilt! Ik deed er huttenkase, rucola sla en gemengde tomaatjes :). Voor het gemak draaide ik het in een wrap.

DSC_6933

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vonden en of je het ook zelf gaat maken!

Hugs, Coco

Geef een reactie

