Fotografie tips #1

IMG_4854Hey mensen van het internet!

In dit artikel gaan Jill en ik jullie een heel leuk plan vertellen.

DSC_6436Zoals jullie misschien al wel weten, houden Jill en ik erg veel van fotografie (en chocola ;)). Daarom hebben wij bedacht om een reeks te gaan schrijven waar in we jullie tips geven om betere foto’s te maken! We weten nog niet hoelang de reeks gaat duren maar we hopen dat jullie er wat van opsteken :). Vandaag geef ik (Coco) de eerste paar tips, kijk je mee:).

Tip 1 Achtergrond

De achtergrond van een foto bepaald veel. Het kan je daardoor aanspreken of totaal niet. Ik heb drie foto’s van een schijfje kiwi gemaakt op verschillende ondergronden. Zo zie je duidelijk wat de ondergrond allemaal kan doen.DSC_6219DSC_6221DSC_6223Persoonlijk vindt ik een lichte ondergrond het mooist. Bij bovenstaande foto’s gaat mijn voorkeur uit naar de eerste. Hier bij heb je een licht groene gloed als ondergrond. Daardoor ziet de kiwi er extra smakelijk uit.

DSC_6218

Tip 2 Contrast

Door contrast te creëren sterk je kleuren aan. Hier heb ik een bloem genomen en een marmeren ondergrond. Zo springt de bloem extra naar voren en valt het meer op!

 

Dit waren de tips voor vandaag :)!

tot snel Xx Coco

4 gedachtes over “Fotografie tips #1

Geef een reactie

