What to do when you’re bored #2

DSCN3905Heey, hallo, bonjour!

Al een tijdje geleden heb ik een keer een ‘wat te doen in deze vakantie‘ geschreven. Het leek me eigenlijk wel leuk om dat nog een te doen. Het is natuurlijk weer vakantie en vaak wil je van alles doen maar toch verveel je je want je weet niet wat. Daar heb ik vaak last van. Daarom heb ik een paar super leuke en creative ideetjes bedacht om te doen!

DSCN3706Begin een blog.
Een blog beginnen is erg leuk. Je kan lekker je creativiteit kwijt aan iets waar jij van houd. Houd je van lekker eten? Maak een blog over origiginele en lekkere recepten die jij hebt ontdekt. Houd je van honden? Deel je tips over hoe je leuke kunstjes kan aanleren. Wees creatief en deel wat jij leuk vind!

Maak een taart of cake met een bijzondere smaak of ingrediënt.
Een chocolade taart of cake is natuurlijk heel lekker maar dat is heel erg ‘standaart’. Probeer een iets nieuws! Duik de (web)kookboeken in (pinterest staat vol met lekkere recepten en ideeën!) en ga aan de slag!

Verdiep je in iets wat je altijd al hebt willen weten (waar je normaal ‘geen tijd’ voor hebt).
Altijd al willen weten wat die gekke afkortingen betekenen op het world wide web? Of weet jij nog niet wat alle smileys naast de namen op snapchat betekenen? Zoek het uit! Nog een leuke tip: wat is de stamboom van de Oranjes?

DSCN3761Maak een eigen stylebook.
Heb jij ook heel veel tijdschriften in je kamer liggen? Hier kan je leuke plaatjes uit knippen en in een notebook of schrift plakken. Als het helemaal klaar is heb je een boekje vol met dingen die bij jou passen. Dit is niet alleen heel leuk om te maken en te bekijken, het is ook enorm handig om inspiratie uit te halen voor je outfits of om je kledingstijl een beetje te ontdekken.

Leer een vreemde taal aan.Zijn talen echt jou ding? Probeer eens een leuke vreemde taal! Leer bijvoorbeeld een paar zinnen in het Italiaans of als je een echte moeilijke taal wil leren, probeer dan Russisch of Japans! Mij lijkt het ook super leuk om Zuid-Afrikaans te kunnen. Dat lijkt op Nederlands maar dat is zo veel makkelijker! Leuk taaltje lijkt me dat:)

Bekijk een film op Netflix die je normaal niet zo kijken.
Er staan zoveel films op Netflix! Soms weet ik even niet meer wat ik zou moeten kiezen. Er staan ook genoeg films op die ik niet zou willen kijken omdat het me gewoon echt niet trekt. Maar misschien zijn dat juist wel hele leuke films. Je weet het niet tot dat je ze een keer ziet:) Ik zou zeggen, probeer het uit. Misschien wordt het je lievelings film of leer je er wel heel veel van!

DSCN3726Begin een nieuw instagram account.
Dit heb ik pas ook gedaan. Ik ben een nieuw instagram account gestart om leuke plaatjes te delen die ik zelf heb gemaakt. Een soort fotografie account dus. Dit is 1 voorbeeld om te maar je kan natuurlijk ook een instagram account beginnen voor je hond, je goudvis, je creative frutsels of alle leuke hotspots die je tegen komt in je leven. Ook hier geld weer, wees creatief en doe iets wat jou leuk lijkt.

Begin een Youtube kanaal.
Als er iets is waar ik blij van wordt is een leuke video in elkaar zetten en delen op het wel bekende Youtube! Ik vind het geweldig om hier mijn creative gedachten in te stoppen en er iets van te maken wat ik leuk vind. Alleen het bedenken van een video is al een kunst maar het is goed zolang jij er blij van wordt. Dan worden anderen dat ook wel! :)

Ontwerp een kledinglijn dat alleen van gerecyclede voorwerpen bestaat.
En maak het! Dit is natuurlijk een groot project maar hoe vet is het om van oude dingen iets moois te maken wat je zelf ook nog aan zou kunnen! Bij mijn blijft het meestal bij een oud shirt te verknippen maar je kan nog veel verder denken. Misschien een jurk van thee zakjes of een rokje van oud plastic?

DSCN3740Kleurcode je kledingkast.
Ik kan helemaal rustig worden van opgeruimde en overzichtelijke kledingkasten. Dit staat zo mooi en verzorgt.
Je ziet vaak dat meiden hun kleding op kleur hangen of neerleggen. Dat staat eigenlijk heel leuk vind ik! Dit is alleen nog best een opgave dus ik zeg, gooi je kleren maar uit je kast ben begin maar eens bij wit… (En als je nou toch al je kleren uit je kast gooit kan je het meteen uitzoeken voor je gerecyclede kledinglijn of om je zusje blij te maken met jou afdankertjes:))

Bezoek een bejaardentehuis.
Als er iets is waar ik blij van wordt zijn het oude mensen wel. Vooral als ik een lach op hun gezicht kan toveren. Ik vind het zo zielig dat veel ouderen in bejaardentehuizen erg alleen zijn en nooit bezoek krijgen. Daarom lijkt het me leuk om een keer spelletjes te gaan spelen of thee te drinken in een bejaardentehuis. Want zeg nou zelf, wat is er nou leuker aan mensen blij maken op hun oude dag? Dat zou jij toch ook super leuk vinden?

Ga van A naar B.
Ooit een platte grond van jou omgeving bekeken? Heb jij daar een rechte weg naar een bepaalde plaats gevonden? Juist, er zit overal wel een bochtje of een afwijking naar links of rechts in de route. Maar hoe leuk is het om een keer een rechte lijn te trekken van jou huis naar een leuk eettentje of naar een leuk parkje bij jou in de buurt en daar rechtstreeks naar toe te lopen? Gebruik het kompas op je telefoon en wandel lekker dwars door alle bosjes heen, succes! :)

Bedenk 50 dingen die je kan doen met een notitieboek.
Ik heb zelf een ‘This is not a book’ -boek van Keri Smith en ik ben er echt helemaal gek op. Ik wordt zo blij van die vet leuke en vooral creative ideeën die je met dat boek moet doen. Ik zal een beetje uitleggen wat dat boek (wat dus eigenlijk geen boek is) inhoud. ‘This is not a book’ staat vol met redenen waarom het geen boek is. Een voorbeeld is: ‘Dit is een tijdmachine’. Hierbij moet je een datum in gedachten nemen en opschrijven. Dan moet je tekenen wat je ziet, ruikt, voelt en tegenkomt. Zo leuk! En hoe leuk is het om eigen dingen te bedenken? Maak een eigen variant van ‘This is not a book’ en ga helemaal los! Ik ben benieuwd!

Dit was mijn super lange lijst met dingen die je kan doen deze vakantie:) Ik ben super benieuwd wat jullie gaan doen en of ik jullie een beetje ispiratie heb kunnen geven!

Laat het vooral weten als je hier wat aan hebt gehad, deel het bijvoorbeeld op instagram en wees niet bang om ons te taggen, dat vinden we alleen maar leuk:) Good luck!!

HUGS, Jill<3

2 gedachtes over “What to do when you’re bored #2

Geef een reactie

