Review: HEMA clip on lenzen set voor smartphones

HEMALENZEN6Heey, hay, hello internet vrienden!

Zoals je aan de titel kan zien, een review over clip on lenzen voor je smartphone van HEMA. Een hele mond vol, ik ga je uitleggen wat het precies is en wat ik er van vind! (Let op: er staat hieronder een explosie van foto’s :D)

HEMALENZEN

In het pakketje zitten 3 lenzen waarvan 2 op elkaar kunnen gedraaid worden tot 1 lens. Als je de 0,67 wide lens op de macro lens schroeft krijg je de 0,67 wide lens. Zonder de macro lens heb je dus geen 0, 67 wide lens. De fish eye lens is de grootste lens en de macro lens het kleinst. Er zit ook een klein zakje bij waar je de lenzen in kan bewaren en een klipje, een soort knijper met een opdraai stukje er op.

HEMALENZEN2HEMALENZEN1

De fish eye lens is de grootste lens in de set en geeft een soort bol effect als je het op je telefoon klemt. Deze lens bestaat gewoon uit een geheel dus het zijn geen 2 lenzen die op elkaar zijn gedraaid. Ik vind deze lens erg leuk, waarvoor ik hem ga gebruiken weet ik nog niet. Hij is erg scherp.

HEMALENZEN7
Effect met de fish eye lens

HEMALENZEN16HEMALENZEN5HEMALENZEN8

De 0,67x wide is een bijzondere lens, zonder dat deze lens is gekoppeld aan de macro lens kan je deze niet op je telefoon klemmen. Dus de macro lens en de 0,67x wide lens bij elkaar maakt eigenlijk past de 0,67x wide lens.

Deze lens geeft een heel groot oppervlak op je telefoonscherm van je omgeving. Veel meer dan je zonder deze lens kan zien door je telefoonscherm. Dit is erg leuk en handig als je bijvoorbeeld een landschap wil fotograferen met je telefoon. Erg leuk lensje en erg scherp.

HEMALENZEN10
Wat je ziet mét 0,67x wide lens
HEMALENZEN11
Wat je ziet zonder 0,67x wide lens.

HEMALENZEN4 HEMALENZEN9

De macro lens is denk ik mijn favoriet. Dit is de kleinste lens uit de set en deze moet je van de 0,67x wide lens afdraaien als je alleen de macro lens wil gebruiken. De macro lens is erg klein, je kan met deze lens van heel dicht bij scherpe foto’s maken. Ik heb al een aantal gave foto’s gemaakt met deze lens, die zal ik onderaan plaatsen zodat jullie die ook kunnen zien.

HEMALENZEN12 HEMALENZEN15DSCN2740HEMALENZEN13

IMG_8877
Een spijkerbroek van heel dichtbij, Gemaakt met de macro lens.
IMG_8910
Een oog van heel dichtbij, gemaakt met de macro lens.

IMG_8893  IMG_8939IMG_9326 IMG_8957

Er is wel één nadeel, bij de 0,67x wide lens en de macro lens zit geen kartelrandje waardoor je geen grip hebt op de kleine lensjes. Ik heb al mee gemaakt dat de macro lens muurvast zat aan het klipje. Daardoor moest ik met een antislip lapje en een tangetje het er af schroeven. Hierbij zijn wat kleine beschadigingetjes ontstaan. (zie de foto hieronder)

HEMALENZEN22 HEMALENZEN18HEMALENZEN17

DSCN2773

Mijn conclusie is dat ik deze lenzen erg goed vind. Ze zijn van goede kwaliteit en ze geven mooi beeld. 1 nadeel is dat de macro lens en de 0,67x wide lens snel muurvast kunnen zitten en dat er geen grip op is waardoor het lastig is om ze weer los te krijgen. Ik vind het wel het geld zeker waard!

HEMA clip on lenzen set voor smartphones, €5,-

Ken jij deze set? Zou jij ze willen kopen?

Liefs, Jill<3

3 gedachtes over “Review: HEMA clip on lenzen set voor smartphones

Geef een reactie

