DIY envelope-mal (paper lovers opgelet!)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ben jij net als ik ook een paperlover, en vind je het leuk om kaarten te sturen en te ontvangen? Dan is deze DIY echt iets voor jou….

Elke keer als je post krijgt ontvang je een witte envelop, misschien wel een beetje saai. Ik dacht daarom dat het wel leuk was om post te versturen met een leuke print. Hieronder leg ik stap voor stap uit hoe je de envelop-mal maakt:

1. Print het sjabloon hier onder uit, zo groot mogelijk op het a4tje:

Unknown-1

stap 2: Knip het sjabloon uitOLYMPUS DIGITAL CAMERA

stap 3: Leg het uitgeknipte sjabloon gunstig op het stuk karton.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

stap 4: omlijn het patroon met een zwarte stift op het karton:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

stap 5: Snij de contouren helemaal uit en de binnenste vouw lijnen maak je voluit het midden kleine sneetjes

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

dan is het inmiddels zo:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zo ziet het er al erg leuk uit, maar voor de stevigheid heb alle randjes afgewerkt met tape/plakband.

Ik had om het ene deel karton bruin karton en op de andere kant een, één of andere lelijke print. Daarom besloot ik om hem helemaal zwart te beschilderen. En er met wit een leuk tekeningetje op te schilderen.

stap 6: beschilder het naar vrije keus:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

stap 7: Mij duurde het oplaten drogen te lang daarom föhn ik het.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

stap 8: klaar

Ik vond het zelf verder leuk om met waterverf op witpapier een leuk patroon te tekenen en dat te gebruiken als print voor de enveloppen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

het maken van de enveloppen is erg simpelSchermafbeelding 2014-11-19 om 19.18.43

1: teken alle lijntjes van het sjabloon.

2: knip het uit.

3: vouw alle vouw lijnen en plak de logische plekken plakband.

Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden :)

Ga jij deze DIY proberen? laat het me weten in de comments !

p.s. Paperlovers wisten jullie al dat FLOW een nieuw paperboek heeft?! leuk voor je verlanglijstje van sinterklaas :)

op deze link kan je het nieuwe boek bestellen met een chocolade reep:

http://www.flowmagazine.nl/product/tonybook

en op deze link kan je gewoon het nieuwe boek bestellen:

http://www.flowmagazine.nl/product/flow-book-paper-lovers-2

en op deze link kan je het oude paper boek bestellen:

https://tijdschrift365.nl/Titel/FLOW/Tijdschrift/871072201065300113

en de allerlaatste link is het FLOW DIY boek ook leuk voor sinterklaas :)]

http://www.flowmagazine.nl/product/flow-diy

wat gaan jullie vragen voor sinterklaas?

xxx Coco

6 gedachtes over “DIY envelope-mal (paper lovers opgelet!)

  1. Wat een onwijs leuk idee! In mijn decemberlijstje die ik laatst op mijn blog zag, had ik ook zo’n soort enveloppenmal neergezet, maar als je hem zelf kan maken is het natuurlijk veel makkelijker!

    Like

Geef een reactie

