DIY Hairbows

IMG_0703

Ik houd echt heel erg van strikjes, vooral in mijn haar. Vandaag leg ik uit hoe jij dit ook kan doen!

What do you need?

– (Stof) Schaar

– Stof die je leuk vind

– Lijmpistool of textiellijm

– Haarklipje(s)

  1. Pak je stof en vouw het dubbel, ongeveer 5-7 cm breed. Ik vond 5-7 cm een mooie breedte maar misschien vind jij wat breeder of smaller mooier. Zorg ervoor dat het een lang, recht stuk is die je vouwd.
  2. Vouw het nog een keer dubbel zodat de strik wat steviger is. Knip de overige stof af.
  3. Mijn strook was te lang dus ik knipte er een deel af zodat ik nog ong 20 cm over had.
  4. Vouw nu de uiteindes naar elkaar toe, zorg ervoor dat ze iets over elkaar gevouwen zijn zodat ze aan elkaar kunnen gelijmt worden.
  5. Lijm de uiteindes aan elkaar zodat je een cirkel hebt. Druk het goed aan een laat het 10 seconden drogen.
  6. Duw nu het midden naar elkaar toe zodat je plooien krijgt (zie foto negen). Doe lijm tussen de plooien zodat alles op zijn plek blijft zonder dat je het vast houd.
  7. Vouw nu een klein strookje van ongeveer 2 tot 3 cm breed. Vouw het 3 keer op en knip dan de rest af.
  8. Plak de strook dicht, druk het goed aan een laat het een paar seconden drogen.
  9. Plak nu het uiteinde vast aan de zijkant van de strik. Draai de strook 2 keer om de strik. Plak hem aan de onderkant vast en knip de overige stof van de strook af.
  10. Nu gaan we de onderkant van de strik aan het haarklipje vast lijmen, doe lijm op het midden van de strik (de onderkant!) en plak hem op het midden van de haar klip.
  11. Als het droog is plak je ook de zijkanten aan de strik vast en dan ben je klaar!

DIY Hairbows!

Ik heb al een heleboel gemaakt, het is zo verslavend!

laat je me het weten in de comments wat je ervan vind en of je het gaat maken?

Kisses,

Jill

Geplaatst in DIY

7 gedachtes over “DIY Hairbows

Geef een reactie

