5 tips om een shirt te pimpen

shirt1

Als ik niets te doen heb duik ik vaak mijn kledingkast in om te kijken of ik nog wat oude shirtjes heb liggen. Ik vind het leuk om van een saai oud shirt een nieuw shirt te maken.

Hier geef ik wat tips om een shirt een nieuw leven te geven:)

  1. knip de mouwen er af of knip het shirt tot een chroptop. Je kan ook een cut out op je rug maken, je bent hier helemaal vrij in, doe maar wat je zelf leuk vind.
  2. Als je een saai effen shirt hebt kan je dit bedrukken. Bedrukken is heel makkelijk. Je zoekt een plaatje op via internet die je leuk vind, zet het in een word documentje (zet het wel in spiegelbeeld, als je dat niet doet komt het plaatje verkeert om op je shirt!) en print het uit op transfer papier, dit is te koop bij Action of HEMA. Strijk het plaatje op je shirt, hou het vijf tot tien seconden op een stukje van het plaatje, ga dan verder tot dat je het hele plaatje hebt gestreken. Trek dat het papier er voorzichtig af. Je kan eventueel nog een keer strijken met een bakplaatje er onder.
  1. Je kan op het shirt schrijven met een textielstift, bijvoorbeeld een leuke quote of een woord. Als je wil kan je er een tekening er op maken, ook hier ben je heel vrij in en kan je het maken naar je eigen smaak.
  2. Ook kan je met textiellijm er van alles op plakken, diamantjes, kralen of pailletten. dit kan je er ook met naald en draad op naaien. In de Action zag ik studs liggen daar heb je niets bij nodig, je moet ze door het shirt heen prikken en de uiteinden ‘omvouwen’.
  3. Met textielverf kan je ook leuke dingen maken. Dit werkt een beetje het zelfde als textielstiften maar hier kan je wat grotere oppervlakten mee verven. (je kan je shirtje ook bleken, dat geeft een heel gaaf effect!shirt5

Ik hoop dat je wat inspiratie hebt opgedaan.

Voor meer inspiratie kan je op pinterest.com, welke.nl (Nederlandse Pinterest) en tumblr kijken.

succes!

X Jill

 

 

Geplaatst in DIY

2 gedachtes over “5 tips om een shirt te pimpen

Geef een reactie

